Bröllopstårta

Sitter och tittar på tårtor på nätet.
Jag har nämligen fått i uppdrag att göra en bröllopstårta.
Det ska bli jättekul!

Allt bröllopsprat får mig att tänka mycket på mitt eget bröllop.
Jag hade ett fantastiskt bröllop, men vägen dit var jobbig.
Vi ville ha ett enkelt bröllop, med våra närmsta vänner och släkt...
Men inte visste vi att man inte fick bestämma sånt själv.
Vi blev överkörda/övertalade av många och det resulterade i en massa konflikter och ca 100 bröllopsgäster(och då hade några ändå tackat nej).

Den ville inte sitta bredvid den osv.
Och det skulle bjudas in massa extragäster till höger och vänster, t.o.m 2 veckor innan bröllopet.
För vi hade väl en stol över??
När jag sa nej blev jag utskälld.
Men det betydde tydligen inte särskillt mycket att jag redan hade kämpat ihop ett häfte med en bra bordsplacering, med notiser om varenda gäst, i flera veckor!?
Och jag var inte så sugen på att göra om allt.
Jag har fortfarande svårt att förstå hur man kan bete sig så mot ett brudpar, som bjuder in en som gäst till deras bröllop.

Nu blev ju bröllopet helt underbart ändå, men jag kan fortfarande bli ledsen när jag tänker på hur folk betedde sig mot oss.

Så tänk på det, ni som känner nån som ska gifta sig.
Det är inte ert bröllop!
Stötta och var tyst, istället för att få det till att bli som ni skulle vilja ha det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0