Det där med färger

Alltså, nu måste jag bara få säga mitt!
Idag la jag upp en bild på Bille, som skulle iväg och handla.
På bilden hade Bille sin rosa overall på sig.
Jag fick denna kommentaren: "rosa på en pojke :( :("
Jag svarade med att vi försökte få Bille att bli bög, så han har bara rosa kläder. Jag orkade liksom inte gå in i nån dum färgdiskussion.
Tillbaka fick jag nåt i stil med: "Löjlig kommentar... Små pojkar ser ut som tjejer när dom har rosa och folk kan inte se att det är en pojke."
Men är det så viktigt?, tänker jag då.
Varför måste tanten på Ica veta om Bille är en kille eller en tjej? Och om hon nu tror att Bille är en tjej, så är det väl hennes problem. Tråkigt för henne att hon är så inskränkt såfall, om hon automatiskt tror att han är en tjej.
Jag blir så trött!
Varför får inte pojkar ha rosa???
Flickor får ju ha blått!
Bille får ha hästsvans och klänning, om han så vill.
Så jäkla löjligt att förbjuda färger för olika kön!

Japp! Det var mitt kräkinlägg.

Här kommer bilden på min fine lille man.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0