Idag var en ny dag.

Ja, som ni kanske vet så hade jag en mindre rolig natt.
Det har gått så långt nu att vi funderar på att ta Älvan till kiropraktorn, som hjälpte Bille med sin kolik.
Älvan säger nämligen ofta att hon har ont, men visar inte var.
Jag vet ju själv hur det är att ha ont i ryggen och inte kunna sova.
Man vill liksom bara upp och röra sig, för ingen ställning är bekväm.
Ja, jag vet inte.
Det är så satans dyrt, men det kan det ju vara värt ifall hon kan bli hjälpt.
Vi orkar liksom snart inte längre, alla blir ju väckta flera gånger per natt!
Eller, jo, vi har ju inte nåt annat val än att orka längre, men ni fattar...
Det är inte roligt för någon att jag är irriterad och trött redan när jag vaknar.

Idag var McLovin ledig, så jag kände att jag var tvungen att komma ut ur huset och vara lite ifrån allt hemmagrejs.
Det kanske låter grymt, men jag var så lättirriterad i morse och ville verkligen inte att barnen skulle känna av det.
Så efter en 12 km lång cykeltur, tog jag med mig Brallan och åkte hem till Terese.
Brallan pös iväg och lekte med Tereses barn och jag och Terese drack kaffe och snackade.
Det var behövligt.

På hemvägen stannade jag och Brallan till vid CG och handlade lite.
Vi gick till rea-avdelningen, vilket man aldrig ska göra om man är fattig och vi hittade minsann ett dockskåp.
Vi har letat efter ett rubust dockskåp, som inte kostar en förmögenhet, men inte hittat nåt. Men idag stod där en enorm kartong, med ett skåp i.
Ett dockskåp med olika rum, som man kan stapla på olika vis, så man kan bygga om huset i olika kombinationer.
Och eftersom jag har två tjejer, som gärna bråkar om leksaker, blev jag lycklig över att dom kan ta halva huset var och inte slåss om det.
Och billigt var det. 199:-.
Jag kunde helt enkelt inte låta bli att köpa det.

När vi kom hem öppnade kartongen såg vi att det inte bara var kartongen som var enorm... Den innehöll platta sektioner i den, som man själv fick skruva ihop och JÖSSES, vad stort skåpet blev!
Skithäftigt!
Det ingick dessutom galet många grejer.
Massa möbler, två dockor, en bil. T.o.m utemöbler, hemmagym och symaskin!
Och ALLT är i trä. Så jäkla bra!
Inget plastskit, som går sönder.
Älvan gillade parasollet mest.
Bille tyckte bäst om kartongen, som skåpet legat i.
Brallan strålade hela kvällen och sa gång på gång hur glad hon var.
:)

Japp! Det var min dag.
Den började dåligt, men slutade bra.
Jag önskar verkligen att min kropp inte hade krävt nån sömn, för jag vill inte vara en trött, tråkig mamma.
Men nu gör den ju det, så jag får försöka att göra så gott jag kan ändå.
Men jag känner mig verkligen som en kass mamma, när jag har så lite tålamod p.g.a sömnbristen.
Ja, fy...
Men men.
Nu ska jag hålla lite kväll, sen blir det bingen.

Jag älskar er, mina fina barn...
För alltid x 100.





Lägger även in en bild på mina underbara finisar tillsammans.
Tripp, trapp, trull. <3



Kommentarer
Postat av: terese

d va ju jättestort :-D Fanns där fler??

2012-01-17 @ 19:25:42
Postat av: Anonym

Tyvärr, sötnosen!

Vi roffade åt oss det sista. :)

2012-01-17 @ 20:37:01
URL: http://sebra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0