Nyårslöften.

Jag har 3 nyårslöften.
Här kommer dom:

- Bli mer hälsosam(som ungefär 99% av resten av Sverige oxå lovar).

- Bli mer tålmodig och sluta stressa(vilket innebär att jag automatiskt blir en bättre mamma/fru).

Men det viktigaste av alla löften är nog detta:
- Släppa allt gammalt och bara umgås med folk som får mig att må bra.
Och då tror jag att det där tålamodet och lugnet infinner sig naturligt.
För man ska få vara sig själv. Alltid.
Och mina vänner och min familj älskar mig för den jag är, inte trots den jag är.
(Bara ett litet ord som skiljer, men det är en stor skillnad.)
Det är dom jag vill ha i min närhet!

Vad har ni för löften?


Kommentarer
Postat av: Mette

Älskar din blogg Sofia! Känns ju nästan som om vi är vänner nu haha.

Jag jobbade hela 2011 med att inte stressa, springer aldrig till tåg eller bussar. Försöker inte göra 200 saker på en dag, utan 1 eller 2. De som är nödvändigaste för tillfället och försöker att vara snäll mot mig själv. Jag mår så himla bra nu. Helt sjukt. Men krävs mkt rutin för att få in det i systemet. Det kommer alltid fler bussar och tåg.

2012-01-02 @ 16:07:59
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0