Dextermannen

Tänkte bara klargöra en sak om min vovveman.
Han saknar inte någon ledare. Det kan nog dom flesta, som har sett mig med mina hundar, intyga.
När vi får gäster får han alltid ligga på sin plats och när han morrar skäller räcker det att jag går emot honom, så lägger han sig ner och blottar strupen. Men tyvärr slutar han inte för det. Han kollar sig omkring, med stirrande blick, och letar efter "hotet" ändå. Och morrar och skäller.
Sen lägger han av, när han tycker att han har koll på läget. Då blir han go och glad igen.
Detta har hållt på sen valptiden. Jag vet inte om han har råkat ut för nåt obehagligt, dom 14 första veckorna, innan vi hämtade honom.
Innan har vi kunnat hantera det, för då har jag kunnat ha kontroll över endast honom. Nu har jag 3 barn, som går före.
Han har aldrig bitit någon/något, men jag tänker definitivt inte vänta på att det ska ske. Och jag vägrar avliva honom, så då är det bättre att han får flytta till någon som har tiden för honom.
Han är en problemhund, helt enkelt, och jag har svårt för att få plats för en sådan hund, med 3 barn i familjen.
Även om jag älskar honom så att det gör ont i hjärtat.
T.o.m när han är rakad. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0