Jogga

Idag gjorde jag något som jag inte gjort på år och dar.
Jag joggade!
Jag joggade visserligen bara 2 km, men jag joggade!
Och det gick ganska bra ändå.
Jag har ju trubbel med knäna, men ett par riktiga joggingskor, med ordentlig dämpning, ska införskaffas snart.
Som sällskap hade jag Lilo.
Hon sprang 10 meter framför mig, sprang tillbaka, sprang 10 meter före, sprang tillbaka. Och så höll hon på hela rundan. Hon var ju tvungen att hålla sig i närheten. :) Hon är så fantastisk, min lilla vovva. Så lyhörd och lydig.
Skönt när hundar kan springa fritt i skogen! Man ser verkligen hur bra dom mår då.

Nu är det nog läggdags för denna kvinna.
Imorn är det dejt med Terese, som står på schemat.

Hoppas ni haft en bra helg!
Min har varit riktigt nice.




Kommentarer
Postat av: S

hej! jag måste bara fråga, eftersom du skriver att du inte har tid med Dexter hur kommer det sig då att du köpte en ny hund och har tid för henne? inget påhopp men jag undrar bara! :)

2012-06-04 @ 09:48:21
Postat av: Sofia

Frågan är fri! Här kommer svaret:

Vi köpte Lilo, eftersom jag snart ska börja jobba. Då kommer hundarna vara själv några timmar och vi tänkte att dom kunde ha sällskap av varandra. När jag menar att jag inte har tid med Dexter, menar jag att när här kommer folk kan jag inte "passa" honom, utan måste kunna vara med mina barn och gäster. Jag har heller inte tid med den mentala träningen jag har märkt att han behöver. När vi fick Lilo märkte vi hur en "normal" hund är och att vi inte ska behöva anpassa oss och vår bekantskapskrets efter en hund. Det var väl en ögonöppnare, kan man säga. För övrigt tycker jag inte att det är så mycket jobbigare med 2 hundar än en. Inte här på landet iaf, där dom kan få springa fritt. Men sen vi fick Lilo har jag märkt att Dexter faktiskt har stora problem, som jag uppenbarligen inte kan hjälpa honom med.

2012-06-04 @ 10:31:18
Postat av: Sofia

Och jo. Det känns ändå som ett påhopp, eftersom situationen är ganska känslig. Det är ju ingenting som någon "måste" veta.

2012-06-04 @ 10:33:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0