Redan ledsen.

Här hittar ni annonsen, om ni vill veta ingående om hur jag tänker: http://mobil.blocket.se/hoor/Kastrerad_hanhund__40779511.htm?ca=23_6&w=0

Har precis varit ute på en lång pw med Dexter(och Sandra) och det var mysigt.
Fy, vad jag älskar den hunden!
Han har varit med oss sen han var valp. Men nu har jag egna barn och får sätta dom i första hand och vi måste kunna slappna av i familjen. Vi måste kunna bjuda hit folk utan att det blir cirkuskaos. Och Dexter måste komma till ett hem, där han kan få tränas mentalt, så att han inte är så vaktig.
Jag är inte ens i närheten av att sälja honom och mitt hjärta är redan sönder.
Om jag gråter nu, hur fasen ska jag då klara det sen, OM vi säljer honom?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hade inte sålt honom, utan tränat honom själv. Om han vaktar är det för att ni inte har någon ledarroll. Dexter tar på sig den rollen eftersom ingen annan gör det. När det ringer på dörren får inte Dexter följa med fram, han ska bli platsad någonstans i huset, och du går och öppnar dörren.

Börjar Dexter morra på någon går du emot honom och bröstar upp dig samtidigt som du själv "morrar" mot honom. Det finns så många små enkla knep som gör att du tar över ledarskapet, är du ledare kommer Dexter inte känna något behov av att vakta eftersom det är ledarens uppgift, dvs din.

2012-06-02 @ 11:59:51
Postat av: Emma

Lider med dig Sofia, vet hur jobbigt det är och göra sig av med sitt husdjur. Det är ett av dem svåraste valen man kan göra. Folk ha alltid åsikter men vågar inte alltid stå för dem... Ni ska göra det som känns bäst för er familj, hoppas ni hittar en familj till han.

2012-06-02 @ 14:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0