Har du vad som krävs för att bo i exklusiva Höör?

Detta fick jag i fejjan, när jag läste min post...
"Högutbildade väljer Höör."
Vafan!?
Jag tycker att en sån artikel är pinsam och äcklig.
Jag bryr mig inte hur utbildade folk är, sålänge dom är bra människor!
Såna här löjliga artiklar skapar klyftor i samhället och trycker ner folk som inte har högskoleutbildning(för det är tydligen det som räknas som högutbildning).
Man kanske inte ska koncentrera sig på hur utbildade folk är, för alla arbete är viktiga.
Jag är undersköterska och har suttit och hållt folk i handen på deras dödsbädd, så att dom inte skulle behöva dö själv. Det tycker jag är värt mer än några extra tusenlappar i månaden. Jag gillar mitt jobb och vill inte läsa vidare till ssk. Jag tycker om den patientkontakten man har som usk.
Jag tycker inte att man kan höja upp folk pga ett arbete, som krävt längre utbildning.
Vi gör alla våra val och alla jobb är viktiga!
ALLA!
Alla är vi lika bra!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0