Panik i hjärnan

Idag blir det poolköp!
Vi har bara en lite plastsnäcka, med vatten i, och där får ju inte jag plats!
Jag behöver verkligen bada, om det ska vara såhär varmt!
Jag klagar absolut inte, jag älskar det, men jag måste kunna svalka mig.

Igår var det förresten drama i min hjärna.
Brallan och 5 andra barn skulle på utflykt med "sin" fröken, och när jag lämnat henne och Älvan på dagis och kört hem upptäckte jag att hennes ryggsäck var kvar i bilen.
PANIK!!!
Jag körde tillbaka till Höör, tog Bille på ena armen och ryggsäcken på den andra, och sprang ut i skogen!
Jag hoppades på att dom inte skulle ha hunnit långt.
Där sprang jag, i för stora leggings och halkiga sandaler, och letade. När jag hade sprungit ett varv i i skogen, inärheten av dagis, sprang jag upp till dagisträdgården igen.
Och där stod dom!
Vilken lättnad!
Dom hade inte hunnit iväg, för dom hade letat efter Brallans ryggsäck.
Fröknarna hade ju sett mig hålla i den vid lämning, så dom trodde att Brallan förlagt den någonstans.
Men det var bara jag som hade tagit den med hem igen.
Haha, så klantigt!
Vilken drama för en liten rygga...

Nu ska jag gå och hälla en spann vatten över mig, innan jag dör av värmeslag.

Ha en mysig sommardag!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0