Helgen som gått.

Ojojoj, vad jag inte hinner med!
Jag är så jävla kass på att ta mig tid att blogga.
Men jag har ju så mycket annat att göra...
Denna helgen har det varit fullt upp!
I lördags var det 5-årsjubileum på dagis och i söndags sålde vi lotter på vårtivolit.

Lördag.

Farfarn
och Mirellan mötte oss på dagis. Även min mamma och Peter kom och sa hej. Vi kollade runt, käkade korv, lekte, pratade med lärare och visade lokalerna.

Där var såpbubblor, som smakade illa.

Och ballonger!

Och ännu mer såpbubblor!

Som man kunde jaga.

Och man kunde ju leka på som vanligt med.

Efter kalaset åkte vi hem till oss och käkade lunch.
När det var dags för farfarn och Mirellan att köra hem skulle Älvan med.
Hon tog på sig stövlarna, tog båda två i handen och sa, "Kom nu, farfar!"
Ingen hade hjärta att säga nej, så Brallan och Älvan följde med dom hem och sov över. Det var väldigt roligt att Älvan fick bestämma!
Annars brukar folk lätt avfärda vad hon säger, för att hon är så liten, men hon fick som hon ville och jag var glad för hennes skull.
Men det kändes lite jobbigt med, för tjejerna kom hem från en övernattning hos mormor i fredags, så dom sov bara hemma en natt, innan dom åkte igen.
Men det gick bra ändå... Alla överlevde! :)


Söndag.

När tjejerna kom hem igår tog jag och McLovin med oss Brallan till tivolit, för att sälja lotter.
Brottarklubben hade hyrt in tivolit för att tjäna lite pengar till klubbens barn- och ungdomsförening.
Så där stod vi och sålde mellan kl 13 och 17.
Brallan fick även ett åkhäfte av klubben, som hon satte sprätt på gaaanska fort. :)

Filippa, från minibrottningen, hämtade Brallan för att åka lite.

Hästarna var kul!

Flygplanen var okej...

Monster-berg-och-dalbanan var läskig...

Jätterutschkanan var riktigt rolig!

Och när Brallan frågade mig om vi kunde åka den stora, snabba vuxenkarusellen blev jag väldigt förvånad!
Men visst! Vi testade...

Och ungen slängde upp händerna i luften och sa lite nonchalant:
"Den är rätt så snabb, mamma."
Haha, ja! Den var rätt så snabb!

Efter ett tag kom dom andra barnen med, som hade varit hemma och vilat med farfarn och Mirellan.
Då blev det lite karusellåkning för Älvan med och sockervadd.

Men 3,5 timmar på tivolit hade tagit ut sin rätt på Brallan, som var så trött att hon mest grät. Så hon och Bille åkte hem till oss och väntade, med farfarn och Mirellan.

Älvan fick stanna med oss den sista halvtimmen och när klockan slog 17 åkte vi hem och åt middag.

Tack för en rolig helg, alla inblandade!






Kommentarer
Postat av: emilie

Härlig helg ni haft =)

Tänkte på det här namnsmycket jag beställde av dig för ett år sedan, tänkte göra ett nytt nu när mannen min fyller år igen, men tänkte köpa ett äkta silver hänge som tåler duschen ;) (han är lite glömsk där, så tänkte ta det säkra före det osäkra) =)

Kan du trycka i äkta silver eller 925 som det kanske är ? eller du kanske inte vill göra det, isådanafall kan jag höra med smyckes butiken om du ej vill !

mvh emilie

2012-05-14 @ 13:53:48
URL: http://grese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0