Arg.dag.se

Idag har inte varit en bra dag för mig!
Jag har varit trött och haft ett jävla humör.
Jag har ägglossning, vilket innebär hormonsvängningar, och har dessutom pratat med en drrrrrryg läkare i telefonen.
Förra veckan ringde jag nämligen VC, för att påpeka att jag aldrig fick nån mamografi, som vi bestämde.
Jag fick "bara"ett ul av knutan och en biopsi.
Problemet är ju att jag har fibroadenomatos och har fler knutor än den vi kollade upp.
Nu har jag upptäkt en ny liten knuta bakom bröstvårtan, så idag ringde läkaren mig.
Jag förklarade att jag ville ha en mamografi och sa att jag upptäckt en ny knuta.
"Men tror du inte att det kan vara din fibroadenomatos, då?", hörde jag i luren.
SERIÖST?! Jag blev riktigt irriterad...
Jo, det är väl klart jag TROR att det är en ofarlig knuta, men jag tycker INTE att det är skäl nog för att man ska skita i att kolla upp den!
Jag försökte förklara för honom att jag var orolig och att jag även har fått eksem på bröstvårtorna, det senaste året, och det kan i vissa fall vara symtom på att allt inte står rätt till.
Han frågade hur knutan "såg ut" och jag sa att den var liten, hård, rund och satt fast i vävnaden.
Då fick jag det dumma svaret att farliga knutor brukar vara ojämna, inte runda.
Ja, det brukar dom vara, men det är långt ifrån alla som är det!
Jag tjatade vidare om min oro och han suckade lite och gav mig en ny tid, för att klämma på den nya knutan.
Jag är ju tydligen för ung för att få en mamografi...
För ung för en mamografi, men inte för ung för att få bröstcancer...
Men det tänker ingen på.
 
 
Jag säger bara, fuck alla jävla besparingar inom vården!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: mette

Bara stå på dig för tusan! De har ingen rätt att neka dig.

2012-11-08 @ 18:44:41
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0