Jag är en yoggi.

"Är du veggie, eller?"
Så sa en tjej i högstadiet till min kompis(om det var Issen eller Heeli kommer jag inte ihåg), när vi stod och plockade vår vegetariska kost i matsalen.
Vi tyckte att det var skitroligt och skittöntigt sagt och fick ett nytt uttryck för vegetarian. Yoggi.
Jag var yoggi ganska länge. I ca 7 år, sen käkade jag kött igen, när jag blev gravid.

Igår såg jag The Cove...
Igår blev jag yoggi igen.
The Cove handlar om brutal delfinslakt i Japan. Nu är det ju inte så att jag åt delfiner innan, men jag bara fick en tydlig känsla av att det var nog nu. Jag vill inte bra delaktig i massproduceringen av slaktdjur.
Jag har tänkt på det länge, innan jag såg filmen, eftersom jag haft väldigt svårt för att äta kött.
Men det har varit så enkelt och billigt och tillgängligt, så det har blivit kötträtter hemma. Det är ju så himla mycket snack om att barnen MÅSTE ha kött, så jag har helt enkelt bara flutit med i strömmen.
Men mina barn är inte alls förtjusta i kött, så jag tror att dom får i sig mer viktiga ämnen genom den vegetariska kosten än genom kötträtterna.
Men nu ska jag iaf sluta vara lat.
Jag ska laga nyttiga, vegetariska rätter och jag känner en lättnad över att följa hjärtat och sluta äta kött igen.
Mina barn får givetvis äta kött om dom vill, McLovin käkar ju kött så det står härliga till, så dom har ju alltid en valmöjlighet.

Ja. Det var bara det!
Ni följer ju min vardag och detta är en ganska stor grej för mig, så jag tänkte att nu kanske ville veta.

Trevlig helg! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ett bra beslut tycker jag! =)

Svar: Tack!
Sofia

2012-11-03 @ 23:41:21
Postat av: mette

Men sjukt bra tycker jag! Heja heja! Jag tror inte barn behöver äta så himla mycket kött och inte vi vuxna heller. Men grönsaker och frukt behöver man!!!

Vill du ha recept-inspiration borde du kolla in min killes blogg. Den är visserligen vegansk, men ibland är det inte så stor skillnad. och man kan ju byta ut ingredienser om man behöver.

http://moresunshinelightbreeze.blogspot.se/

Svar: Tack för tipset! :)
Sofia

2012-11-06 @ 11:03:59
URL: http://gsomigpunkt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0