Recept på vegetarisk gratäng.

Jag har nog ätit den godaste gratängen i världen!
Jag bara slängde ihop massa ingredienser och hoppades på det bästa och jäklar vad gott det blev.

Här har ni mitt recept:

2 rivna morötter
1 burk kikärtor
1 burk kidneybönor
1 burk linser
1 stor burk keso
3 dl kokt bulgur(fullkorn)
1 burk krossade tomater
1/2 burk smaksatt crème fraîche
Kryddor(Jag tog salt, citronpeppar, vitlök och chili.)
Riven ost.

Rör ihop allt utom ost och lägg i en form.
Lägg på ost och in i ugnen.
250 grader i ca 20 min.

Återkom gärna om ni provar och säg var ni tycker! :)




Kommentarer
Postat av: Emelie

jag tycker bakom...

Svar: Jag vet... Du står alltid där bakom i min skugga. Smygande fisen.
Sofia

2012-11-06 @ 18:59:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0