Än en gång...

Än en gång failar vårdcentralen stort.

Jag fick ju mitt lilla drän i fredags och jag frågade när det skulle bort.
"Ha det kvar så länge du kan", sa läkaren då.
"Jaha. Behöver jag åka hit för att ta bort det, eller kan jag dra det själv?"
"Det kan du göra själv, om du vill, annars får du åka till distriktssköterskan."
Gött, tänkte jag. Jag ska vakta mitt drän med mitt liv, sen ska jag ta bort det själv och slippa åka hit igen.
Idag när jag pratade med mamma frågade hon hur jag mådde.
När jag berättade att det fortfarande var dåligt sa hon att jag skulle åka in om jag fick feber, för då kunde det vara infektion i såret från dränet.
"Men jag har ju kvar dränet!", svarade jag.
"Jaha. Vem har spolat såret då?", frågade hon förvånat.
"Ingen. Läkaren sa att jag skulle låta det sitta så länge det gick, sen bara dra det."
"Va?! På akuten säger vi till dom att åka till distriktssköterskan om 3 dagar och ta bort det och få det spolat."

Men suck på er, vårdcentralen!!!
Ni är så inkompetenta...

Eftersom jag känt mig febrig och frossig hela dagen tog jag bort det ikväll och spolade det själv. Några mysiga varklumpar ramlade ut och ett härligt fönster till insidan av min kropp blottades.
Örk!
Jag blev lite förvånad över hur långt dränet var.
Jag bara drog och drog och drog.
Så nasty!

(Här ser ni hur mycket av gummit som var inne i min armhåla. Från mitt finger och ut till spetsen.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0