Mög

Men alltså...
Detta möget med att ha hus!
Meningen var att vi skulle sälja vårt hus i år, eller nästa år, men marknaden är så kass just nu, så vi får avvakta.
MEN... Ska vi bo kvar måste vi lägga om taket.
Men ingen fara, kära vänner!
Det kostar bara ca 100 000:-, så det är lugnt. Det jobbar jag ihop på en helg...

Nä, det gör jag ju inte, det var ju bara lite sarkasm.
MEN!
Jag skiter i vilket just nu.
Vi bor jäkligt billigt här och att betala ca 1000:- till i månaden(för ett nytt lån) är inte hela världen. Vi kommer ändå att bo billigare än i en hyresrätt i samma storlek.
Så jag skiter i vilket. Som sagt.
Jag tar ett glas vin, lutar mig tillbaka och hoppas att banken och hantverkarna är samarbetsvilliga.
För vet ni vad?
Det finns så mycket annat, som är så mycket viktigare, än alla materiella saker.
Som t.ex familjen och all glädje under det där jävla taket, som behövs fixas. ;)
Därför har jag lagt in om semester varje onsdag, ända fram till februari.
Så att jag kan vara hemma mer och bara vara med mina barn.
Åh, vad jag hoppas att det går igenom.
Hah! Den som sa att man inte kan köpa tid hade ju fel.
Det är ju det man gör med sina semesterdagar.
Köper tid till sånt som är viktigare än jobbet.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0