Snygg hemma.

Jaha, jaha...
O5.25 tjöt alarmet.
Jag var trött som ett helt ålderdomshem, men efter att ha snoozat till 05.30 gick jag upp.
Jag fixade mig, sminkade över mina räliga finnar, kletade lite deo i armhålorna och peppade mig själv att jobba.
När jag var färdig och mina fransar var bländande vackra gick jag in för att väcka mina barn, som för övrigt oxå är bändande vackra.
När jag kom in till Bille visste jag, redan innan jag tagit upp honom, att det inte var dagisläge idag.
Han hostade, kunde inte andas genom näsan, rosslade och var hes.
Jaha...
Jag antar att jag får vara vacker hemma idag, för nåt dagis är det inte snack om.
Vabbelivabb.
Tjejerna ska dock dit, för annars klättrar dom väl snart på väggarna.
Kan ju vara skönt för Billebollen att få mamma för sig själv, nu när han är sjuk.

Ja. Det var morgonens nyheter.
Vi, här i Lillasäte, tackar för oss.
Sitt kvar för vädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0