"Ledig"

Idag jobbade jag ju bara 1,5 timme, sen kompade jag resten av dagen.
Men ledig vet jag inte om jag har varit...
Jag har handlat, bakat, varit hos frissan, varit hon tandläkaren med Älvan(hon slog ju tanden rätt illa igår), tvättat bilen, tvättat barn som tvålat in sig i bilshampoo, osv.
Och nu försöker jag få barnen att sova.

Har ni förresten tvättat bilen med barn?
Alltså att barnen oxå fått tvätta, inte att ni använt dom som tvättsvampar.
Dom är inte sådär jätteeffektiva, måste jag säga.
Eller dom var ju det till en början, men sen åkte svamparna i marken och blev svarta, dom började tvätta varandra, dricka vattnet, smörja in sig med lera, osv.
Men om ni oxå har såna barn, vet ni vad ni kan göra då?
Stäng in dom i bilen, med vars en rengöringstrasa och säg att det är superviktigt att dom tvättar insidan!
Sen är dom ur vägen! :)
Har dom sen lika mycket tur som Älvan kanske även dom hittar en gammal kanelgiffel på golvet, att sätta tänderna i.
Yummie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0