Uppsägning?

Idag var det en lång dag på jobbet.
Jobbade över i 1,5 timme.
Pratade även med chefen idag och än en gång gick hon på om hur bra det funkat innan. Hur snabbt alla kom in i det och hur duktiga dom var.
Jag blev ledsen och arg.
Alla andra på arbetsplatsen säger nämligen att dom innan mig oxå hade det väldigt stressigt och jobbigt. Men dom kanske inte sa något till chefen om det..?
Jag sa till henne att det inte är okej att sitta och prata om hur bra alla andra var, som aldrig klagade och  sen ifrågasätta mitt arbete. Jag sa att en chef är till för att stötta, inte få sina anställda att må dåligt över jobbet dom gör. 
För jag jobbar faktiskt röven av mig.
Speciellt med tanke på att jag fick gå bredvid vid inköp EN gång och har inte fått någon som helst information om vad man ska göra när det strular till sig. Vilket det gör i stort sett varje gång man handlar. Och ingen vet någonting och kan hjälpa mig.
Man får improvisera och gissa varje dag.
Hon bad då om ursäkt över vad hon sagt och sen sa vi inte så mycket mer.

Jag jobbade vidare, men innan jag gick hem för dagen sa jag till la boss att om jag inte får andra arbetsuppgifter kommer jag att säga upp mig.
Jag gillar tiderna, men det är inte värt det om man vantrivs.

Och imorn ska jag faktiskt på intervju, så vi får väl se vad som händer.

/Livet är alldeles för kort. Nöj dig aldrig med något du inte gillar!


Kommentarer
Postat av: tittie

Har du lust att berätta var i kommunen du jobbar? är det hemtjänsten? jag har precis utbildat mig till usk och ska på intervju om 2 veckor. vill verkligen inte hamna på ett ställe där patientkontakten är liten och tiden är extremt pressad. även om det kanske är så att det som inte passar dig passar mig utmärkt. men skulle vara intressant att höra lite vad folk som jobbar inom kommunen tycker. om du vill förstås! :)

Svar: Har mailat. :)
Sofia

2012-09-05 @ 18:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0