Halsfluss

I början av veckan var jag på VC och fick konstaterat att jag har halsfluss.
Jag bad doktorn titta både mig och barnen i halsen, men allt såg såååå fint ut. Men jag fick iaf ett halsprov, som visade positivt för halsfluss.
Jag skulle komma tillbaka, om det blev värre med barnen.
Eftersom Bille haft feber, till och från, i ca 6 veckor, så tyckte jag inte att det skulle behöva bli värre.
Men, men...
Idag beställde jag en ny tid, till alla barnen.
Läkaren kollade lite i öron och lite annat irrelevant och försökte sen övertyga mig att glass var den bästa medicinen mot halsont.
Jag, i min tur, övertalade läkaren att ett halsprov och antibiotika mot halsfluss(som det visade sig att barnen hade) var den bästa medicinen.
Så nu går både jag och barnen på penicillinkur.

Måtte vi få fria från alla baciller nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0