Op

Detta är ett tidsinstält inlägg. 
Dvs idag är det tisdag och detta inlägg publiceras inte förrän på torsdag.
På torsdag(idag) ska jag operera mig.
 
Jag har antagligen, nu när ni läser detta, genomgått en Gastric Bypass.
Jag har valt att hålla det relativt hemligt, eftersom det finns så många jag-vet-bäst-människor, som mer än gärna säger att man inte behöver göra en op, ALLA kan gå ner i vikt. Piece of cake!
Det må så vara, men tro mig jag har provat allt, men lyckas inte komma ner till en hälsosam vikt.
Ni som känner mig väl vet hur jag har kämpat.
Det är inte så att jag vaknade en morgon och bara; Hmm... Idag känns som en bra dag att operera sig!
En operation var mitt sista alternativ och jag skickade in min remiss för ca 2 år sedan, så jag har haft tid på mig att tänka och kämpa.
 
Jag har även hållt det hemligt, för att folk ska bespara mig alla historier om farfars morfars kompis hund, som gjorde en sån op och dog!
 
Hur som helst...
Hela mitt liv har kretsat kring viktnedgång och jag kom till en punkt där jag kände att, nu är det nog!
Jag vill inte få diabetes, jag vill inte ha ont i ryggen/knäna.
Jag vill inte banta hela livet och må dåligt över min kropp tills jag blir gammal och dör.
 
Jag har gjort mitt val och allt har förhoppningsvis gått bra idag!
 
 
Kyss på er, snäckor! ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Diana

Hoppas att operationen gick bra :)

Svar: Den gick bra! :) Jag är hemma och mår kanon.
Sofia

2013-04-05 @ 07:13:21
Postat av: Sandra F

Kramar på dig! Du är så modigt och stark :)

2013-04-05 @ 12:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0