Tomteförbud.

Alltså, kan alla bara chilla om det här med tomteförbud på några luciatåg.
HUR i hela friden kan ni inbilla er att det har med rasism att göra?!
Skolan i fråga vill ha ett traditionellt luciatåg, utan tomtar/granar/renar/polkagrisar och fan vet vad... No big deal! Det är väl ingen ond tanke?
Jag tycker det verkar vara en fin tanke, för ärligt talat kan ett luciatåg bli rätt rörigt med 20 olika figurer.
Föräldrar går till tidningar och säger, "Vi är inte rasister, bara för att min son vill vara tomte!"
Eeehhh...
Kan ni sluta att dra upp vi-är-inte-rasister-vi-vill-bara-ha-svenska-traditioner-kvar-kortet hela tiden?
Ni vet att luciafirande inte är en svensk tradition från början va?
Just sayin'...
Det stör mig inte att en skola slopar tomtar och pepparkakor.
DÄREMOT stör det mig så in i helvetes mycket, när en pappa försvarar sin son i tidningarna, genom att säga nåt i stil med; "Min son ska inte ha klänning på sig! Han ska inte behöva vara stjärngosse. Dom andra barnen kommer att skratta åt honom!"
DET STÖR MIG!
Din son dör inte av att bära en "klänning", som du så fint kallar det, i ett luciatåg. 
Möjligtvis blir det inga barnbarn för dig, för alla vet ju att efter klänningsbärande kommer bögsex. (SUCK!)
Barnen skulle inte heller skratta, ifall föräldrarna inte var så jävla snabba med att dela upp barn i olika fack. Detta är manligt, detta är kvinnligt! Jag skiter i om du är 10 bast, nu ska du vara man!
Låt barn vara barn!
Det kanske även är tid för barnen att lära sig att följa skolans regler...
Fast det verkar ju inte behövas längre. Föräldrar eldar upp sig och säger; 
"Va? Ska du behöva vara stjärngosse?! Inte så länge jag lever! Jag ska slåss med näbbar och klor, för att du ska få vara tomte. Du ska inte behöva följa några regler."
Dom kommer inte att få men för livet, för att dom inte fick skutta runt som tomtar bakom tärnorna.
Det som däremot kommer att präntas in i deras hjärnor, är den reaktionen ni FÖRÄLDRAR får i ett sånt här sammanhang.

Herregud! 
Take a chillpill, mamma och pappa...



Kommentarer
Postat av: Terese

Den pappans kommentarer störde mej oxå nåt enormt!

2013-12-18 @ 07:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0