Tut-tut-bilen.

Julen började med paketöppning och en tur med ambulansen in till Lund.
Barnen fick små snöglober(från Netto) i julklapp och det var den sämsta kvaliteten jag någonsin varit med om. Först gick en sönder, sen en till(barnen lyckades få tag i en som vi lagt undan pga förra incidenten).
Den sistnämnda skar hål i Billebollens huvud, så det sprutade blod överallt.
Mamman i huset, som är utbildad i akutsjukvård och vet hur lugnt och metodiskt man ska agera i akuta situationer, skrek hysteriskt och slängde sig på telefonen och slog 112. 
Ambulansen kom och hämtade mig och Billeman och inne på akuten blev han limmad av en läkare.
Men då skrek han så att ett blodkärl sprack och en stor blodansamling bildades under jacket, så läkaren fick ta hål på det igen, så blodet sprutade åt alla håll.
Till slut blev han även tejpad och omlagd med ett tryckförband.
Sen var vi färdiga att åka hem.
Sötnosen var så duktig och han fick en julklapp med en dinosaurie i av personalen. :)

Nu är vi på väg till pappa(där McLovin lämnade tjejerna innan), för att hinna fira lite jul.
Jag tänker bara på hur tacksam jag är, att det inte tog värre än vad det gjorde!

Men en varning vill jag ge er;
Har ni små snöglober från Netto - Kasta dom!
Det är tunt, ömtåligt glas. Ungefär som en tunn glödlampa.
Livsfarligt!

God jul på er!






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0