Änglapost

Det är kämpigt för barnen, speciellt Älvan.
Men idag skrev dom brev och ritade teckningar till farfar.
Då kom frågan:
"Hur ska farfar få våra brev?"
Ehm...
Vi försökte förklara att änglabrevbäraren hämtade dom och gav till farfar, men det blev för luddigt, så vi fick helt enkelt göra det mer realistiskt.
En änglapostlåda!

Det kanske är fel, rent moraliskt, att lura dom. Men känns det bättre för dom, att kunna skicka brev till himlen, så tycker jag ändå att det är rätt.
Jag tror på ett liv efter döden och jag är helt säker på att farfar läser breven, även om dom inte skickas till himlen.


Kommentarer
Postat av: .

En fin sak att göra, är att skriva en liten lapp med ett meddelande, stoppa i en ballong och fylla med helium, så släpper man ballongen upp till sin saknade bland molnen...

2013-02-15 @ 21:09:38
Postat av: Emma

Tycker det är en jätte bra idé. Jag tror också på liv efter döden och är själv lite medial. Farfar läser säkert breven och sänder sin kärlek <3

2013-02-15 @ 21:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0