Röjar-Ralf.

Idag har vi ägnat dagen åt uteröj.
Jag städade hönshuset och utekaninburen, medan McLovin mockade hönsgården och la in granris till hönepönorna.
Fint blev det!

Det var så kul imorse vid frukosten...
Helt plötsligt stövlade Gammeltanten in i köket, när jag öppnade och kastade ut rester från brödskalkar.
Hon bra struttade runt, som om hon ägde stället och kikade efter mer mat.
Lilo blev lite förvånad. Och förnärmad, tror jag. Haha!
Hon är för go, min gammeltant.

Vaktlarna har oxå kommit igång med värpandet nu, så barnen började frukosten med vars en stekt vitaminbomb.


Det är så himla kul att kunna försörja sig själv med ägg, som man vet kommer från hönor som har det bra. 

När eftermiddagen kom var vi helt slut. Jag och McLovin lindade in oss i varandra och råkade somna nån timme, medan barnen kollade på film.
Inte riktigt planerat, men jag gottgjorde min försummelse med att steka blå pannkakor.
Då var allt glömt och förlåtet! ;)

Kvällen fortsätter i slöandets tecken!

Pussinuss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0