En dag med lycka och missmod

Idag har varit en härlig dag!
Jag började dagen med att möta upp Mia i byn, för att käka lite frukostbuffé och shoppa på Erikshjälpen och Röda korset. 
Åh, jag ääääälskart!
Både att käka och shoppa second hand.
Jag fyndade en jeansjacka, en kofta, en kavaj, en bok till kidsen, fotbollsshorts till Älvan, en väska till Olga(Lilja) och en stickad sjal. 

När jag kom hem från förmiddagsutflykten kom en kvinna och dumpade av en vakteltupp till mina vaktelhönor. Han hade gått ensam, utan damer, i några veckor och var helt olycklig, så han fick flytta hem till oss. 
När han hade installerat sig(vilket han gjorde inom 3 sekunder, då han började bonka på en av hönorna) packade vi in familjen Vernersson i bilen och styrde mot sjön för att fiska.
Vid sjön passade vi även på att grilla och leta efter troll och dinosaurier.
Dick fångade 2 abborrar, medans jag och barnen lurade ner en massa Karl Johan i korvbrödspåsen. 

Eftersom abborrarna vägde lika mycket som en av mina snorkråkor var det bara att inse att vi fick beställa kvällsmat från pizzerian. 
Så det gjorde vi och sen sköljde vi ner det med lite lördagsgodis och en film(Röjar Ralf).


Det här var verkligen en cool dag och jag önskar att jag slapp gå och lägga mig med missmod i kroppen.
Men nu är det så.
Tack vare att demonstranterna i Malmö idag blev skadade. 
Inte av nazisterna(som dom demonstrerade emot), utan av poliserna. Poliser som var där för att upprätthålla ordning och hålla våldet borta. 
Det var dom som körde över en demonstrant med sitt polisfordon. 
Det var dom som red över folk med sina polishästar.
Skäms på er!
Jag hoppas att ni inser att det är just såna här händelser av övervåld som får folk att kalla er fascister, som får "vanligt folk" att tappa förtroendet och respekten för er och gör polisen till något dåligt.
Ni ska finnas för att hjälpa oss, inte skada oss. Ni är ju själva en av oss när ni tar av er uniformen. 
Hur kan ni gå och lägga er ikväll med vetskapen om att ni medvetet skadat obeväpnade människor? 
Jag är så besviken.
Men så finns det oxå alltid dom som kommer till demonstrationer med viljan av att starta bråk. Rötäggen som får alla andra demonstranter att kallas för galna  extremister. Idioterna som maskerar sig och kastar saker.
Vad fan är ert problem?! 
Jag tror helt ärligt att tysta demonstrationer biter bäst. Ingen lyssnar på en hetsig folkgrupp som skriker. 
Stå lugnt med era skyltar med budskap och låt folk titta och läsa. Ingen vill gå i närheten av en arg grupp. 

Skärpning på er! Allihop! 
Hat föder inte kärlek.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0