Ljuset i mörkret.

Den senaste veckan har jag mått ganska dåligt.
Varit otroligt trött, ledsen och sliten.
Inte så konstigt med tanke på hur intensivt vi har det hemma. 
Så jag försöker att fylla livet med lite roligheter.

Igår tog jag mig en ridtur och fann massa kantareller som jag stoppade i jackfickan. Snacka om tur!
Så på kvällen blev det varma mackor med svampstuvning och kokta ärtor(som jag fick av Lotta, hon jag rider hos) med smör och salt.
Ljuvligt!


Idag har vi fyndat lite kläder på röda korset, köpt ridutrustning till Lilja, träffat barnens farmor och åkt iväg på en kvällsfisketur.
Helt fantastiskt är det att vara ute i naturen!
Jag fattar inte hur vissa föräldrar bara placerar kidsen framför tvn. Dom vet inte vad dom missar.
Barnen har hur kul som helst och vi hör aldrig meningar som; "Vi har tråkigt!", eller "Vad ska vi göra?"
Fantasin bara flödar och dom är rådjur, kaniner, älgar och krokodiler. 

När solen började gå ner över vattnet satte sig Alva bredvid mig och sa; "Mamma, jag älskar dig."
Så underbart vackert när kärleken är så självklar och spontan.
Det bor så mycket kärlek i mina barn och jag suger i mig varenda droppe.
Det är det som får mig att hålla mig över ytan i jobbiga perioder.









Tack för att nu finns, min underbara familj.
Utan er är jag inte hel.



Kommentarer
Postat av: Lina

Du klarar detta också, du är så stark! Underbara människa!

2014-08-14 @ 17:17:05
Postat av: Mette

Hej Sofia, det gör mig ont att ni har det kämpigt i familjen. Jag hoppas ni ska få ljusare tider snart och mycket stöd från BUP. Tänkte bara tipsa om en väldigt fin dokumentärfilm som jag sett:

https://www.youtube.com/watch?v=1E08_R0a9bU

Den handlar kanske inte exakt om det som ni går igenom, men det handlar om kärlek och att vara förälder till ett speciellt barn. OCH hästar. Jag tänker på er! <3

2014-08-14 @ 21:33:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0