Egentid

Idag har jag och stortösen haft egentid.
Småttingarna var på dagis, men Lilja ville vara hemma med mig.

Hon har blivit väldigt mammig sista tiden.
Helt ärligt tror jag att det är för att hon tyvärr hamnar i skymundan.
Det är inte medvetet att det blir så, det är bara det att mitt i allt kaos ägnar man mest tid åt den som är mest högljudd för tillfället.
Lilja klagar ofta på att hon inte får vara ifred och att hon vill ha det tyst.
Då brukar jag släcka ner i vårt sovrum, sätta igång en film till henne och stänga dörren. Sen roar jag småsyskonen i ett annat rum. Det tycker hon om, men samtidigt så blir det ju inte så mycket mamma-tid för henne.
Hon är inte den som tar för sig, så som hennes syskon gör och tyvärr så blir det då att man inte tänker på hennes närhetsbehov lika mycket under dagen, eftersom hon inte "kräver det" av oss. På kvällen brukar vi försöka lägga dom små först och sen ha lite egentid med Lilja, men det är inte alltid det hinns/orkas med. 
Vi vuxna somnar ju vid 20-tiden, efter att ha gått upp kl 4-5!

Men idag var det iaf bara jag och Lilja och vi bakade kanelbullar från receptboken, som hon fick av sin gamlafarmor i julklapp.


Goda blev dom! :)

På eftermiddagen kom en kollega hit med sin bebis, för att träffa Lilo.
(Vad smidigt att det fanns nybakta kanelbullar i huset då!)
Hon ska passa Lilo när vi åker till Sälen, så vi tyckte att det var roligt om dom kunde bekanta sig lite innan.
Det gick väldigt bra, om man bortser från att Lilo tror att hon kan sitta i knät på en pytteliten bebismänniska. Hon är ju inte så pytteliten själv direkt.
Men lillen klagade iaf inte. :)
Det fanns gott om päls att pilla i, så han hann nog inte känna av tyngden.

Nu ligger vi i soffan och väntar på att maten ska bli färdig i ugnen.

Gött!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0