Po vaj hiiiim!

Nu är vi på väg hem till lilla Höör igen!
Vi har ca 9 timmar rövsittande framför oss. 
Nice!

Helgen har varit härlig!
Det blev lite ändringar i planeringen dock.
Meningen var ju att vi skulle åka skidor, men efter 2 timmar i barnbacken var jag så uttråkad att jag höll på att avlida, så vi bytte till snowboard.
Lite roligare om man är jämndåliga på aktiviteterna man gör, tycker jag.
McLovin hade ju aldrig åkt skidor, så jag kunde ju inte dra med honom upp i svarta pistar.
Men han var jätteduktig ändå, måste jag säga!
Dessutom hade jag glömt hur mkt jag HATAR pjäxor.
Så vi bytte och istället ramlade vi runt i backarna tillsammans på våra brädor.
Kul! :)
Igår var det värsta snöstormen i backen och det var nog den roligaste åkningen vi varit med om.
Backarna var guppiga och pudriga.
Idag skulle vi egentligen åka hela dagen, men det hade kommit så mkt snö inatt, så backarna var fulla med en halvmeter kramsnö, så vi bara fastnade överallt hela tiden.
Så vi åkte några gånger, men bestämde oss för att avsluta semestern med vår roliga upplevelse igår och komma hem i hyfsad tid idag istället.

Nästa gång blir det kläppen och då ska barnen följa med. 
Hur det går får vi väl se. Haha!
Ska försöka lura med nån barnvakt, ifall det går rent åt helvete. ;)

Det tråkiga med skidresorter är att allt är så jäkla dyrt.
Vi gick på restaurang i torsdags och betalde över 300:- för 2 pizzor!
Jag tycker att det är galet.
Dessutom frågar serveringspersonalen om dricks.
Visst, det var en fin restaurang och maten var god, men det är ju inte kocken som får dricksen.
Det är dom där fancy-schmancy serveringskillarna som får den. Bara för att dom bär ut maten.
Det tycker jag är en märklig grej.

När vi skulle betala(med kort) sa killen;
- Och vill ni ge extra trycker ni in det här.
Och så pekade han på displayen.
Jag ville bara säga;
- Eeeh... Menar du om vi vill betala mer än vad vi måste, endast för att du gör ditt jobb, som du dessutom för lön för att du gör?
Nej, det vill jag inte. Speciellt inte när du frågar efter det.
Jag får ingen dricks på mitt jobb.
Men om du tycker att vi har varit bra och trevliga kunder och ätit fint kan du ju dra av på priset här(pekar på displayen).

Vad är det för jäkla tiggeri?
Dricks lämnar man väl om man vill och då gör man det lite diskret under tallriken, eller nåt.
Nej, kalla oss snåla, men vi tryckte in vad vi var skyldiga att betala och sa tack.
Oj, vad sur killen blev då. Höjde på ögonbrynen och gick samtidigt som han sa hejdå.
Herregud!

Vad tycker ni? Är det inte lite konstigt att förvänta sig dricks? 
Jag har jobbat som servitris och förväntade mig inte nåt sånt.
Fick jag dricks blev jag glad, men inte fan var det nån jäkla självklarhet.

Jaja, skit i det! ;)

Vi har iaf haft en härlig semester och kommer hem med nya krafter och träningsvärk i kroppsdelar jag inte visste fanns. 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0