Skitdag

Usch vad det var jobbigt i morse.
Det började med att barnen gick upp kl 5(!) och höll ett jäkla liv. Fattar inte var dom får energin ifrån?!
Dom tjoade och tjimmade fram till halv 8!
Då var det dags att köra till dagis och då upptäckte jag 4 kaninungar som skuttade runt på gården.
Våra kaninungar...
Det var bara att paniksnabbt jaga rätt på dom, samtidigt som jag hade dagistid att passa.
Jag sprang runt som en galen människa med en fiskehåv och svor åt kaninjävlarna!
Till slut fick jag rätt på dom och stängde in dom provisoriskt innan jag skyndade iväg med barnen.
När vi väl var framme på dagis ville Billeboll inte alls vara på dagis. Han jagade upp sig, vägrade gå in på avdelningen, grät "Hjälp mig" tusen gånger och mitt hjärta gick i en miljon bitar. 
Han grät och försvann iväg med fröken och jag mådde urpissigt dåligt och åkte hem och lagade kanin-/hönsgården.
Efter det sov jag i några timmar, sen var det dags för möte på jobbet...

Ja, efter det var det kväll och den var iaf supermysig.
Jag somnade Billeboll och mös lite med honom, sen fixade jag lite vardagslyx med tjejerna.
Vi gjorde varm oboy med marshmallows, käkade popcorn och kollade på Emil i Lönneberga. 
Lilja låg på min mage och fick ansiktsmassage och Älvan somnade bredvid mig i soffan.
Så underbart!

Har jag en dålig dag är mina barn världens bästa medicin.
Älskade underbara änglar är vad dom är, mina barn!
Dom får mitt hjärta att älska på ett sätt jag inte trodde var möjligt innan dom kom till världen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0