Ny säng

Nu har jag fått en säng. 
En alldeles egen säng i Billebollens rum.
Han sover ju ändå i vår säng och vägrar gå in i sitt eget rum, om det inte är absolut nödvändigt.
Så nu slipper jag pussla ihop alla människor som ligger i vår säng, när jag kommer hem från ett nattpass.
Jag provade den för första gången igår och jag sov som en klubbad bebis.
Herregud, vad skönt att ha eget rum och egen säng!
Jag kanske aldrig flyttar tillbaka. ;)
Den ser inte mycket ut för världen, men den sängen är min nya bästis.


Idag vaknade jag av att det var tyst...
Lite för tyst.
Så jag gick upp.
Det skulle jag inte gjort.
Snacka om kaos!
Billeboll hade snott godis i köket som han och Älvan suttit och snaskat på och spottat ut.
Det var godis på golven, i sängar, i soffan, osv...
Dessutom hade Billemannen även kissat igenom blöjan och satt sig överallt.

Dom är verkligen världens sämsta rumskamrater!
Och den lilla hyran dom betalar räcker ju inte långt för att täcka allt dom sabbar.
Men fan vad gött ändå!
Tänk om jag kunde göra så...
Spotta ut nån annans godis överallt, sen kissa ner mig.
Utan att behöva bry mig!
Och utan att behöva städa!
Jisses...

Jag tror jag unnar barnen att vara dåliga rumskamrater ett tag, för snart är dom stora och då måste dom helt plötsligt slänga saker i papperskorgar, kissa på toaletter och annat sånt tråkigt vuxen-göra.

Jaja... 
Jag får väl ge dom där barnen nåt annat än godis att äta... Lite frukost kanske.
Inte för att det finns nåt godis kvar, men ändå.
Tack för det!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0