Liseberg

Min lille honey boo och jag är just nu på väg hem från Göteborg.
Vi lämnade barnen hos mamma igår och hade lite ensamtid. Cyklade till byn och drack öl, med min bror och hans barn. Ja, dom drack iofs inte öl, men dom åt glass. 
Och idag stack vi till Liseberg.
Såååå nice! :)
Helix var ju helt livsfarlig. Nästan lika farlig som dom äckligt långa köerna för att åka den.
Jag trodde hela tiden att jag skulle flyga ut ur sätet, för det var ju inget som höll fast axlarna! "Bara" det där låset över benen hade man.
Men när man flyger uppochner och hitochdit i 100 km/h känns den där låsgrejen väldigt mesig. 
Men tydligen räcker det med den, för vi blev ju inte utkastade i luften.
Fast min favorit var nog ändå Balder.
Den är inte bara rolig, den är så snyggt gjord oxå. Helt i trä. 

Jag kan konstatera att min höjdskräck inte blivit bättre med åren. 
Jag åkte den där mesiga fritt fall, som jag antar räknas som en barnkarusell, för att förbereda mig för den stora dödsmaskinen, som åker upp i rymden... Atmosfear.
Men det var nog med barnkarusellen för min del. Den var hög nog för att jag skulle känna paniken stiga.
Fallet har jag inga problem med alls. Men jag kan INTE sitta sådär fritt högt upp i luften. 
Så det blev ingen cool vuxenfrittfall för mig. 

Men skit i det. Kul hade vi iaf! 

Nu väntar dock den tradiga motorvägen hem. 
Tur vi har lördagsgodis i bilen. ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0