Slut på veckan

Nu är det torsdag och slut på min jobbvecka.
Det firade jag med vin och smörstekta kantareller till kvällsmat. :)

Och städning till efterrätt.
Jag är lite(mycket) extrem med städning och renlighet emellanåt.
Just nu är jag i en period då jag är ganska lättäcklad av smuts, så för tillfället är jag ganska jobbig att bo med enligt maken.
Vi renbäddar och tvättar golven i vanliga fall en gång i veckan, men nu blir det oftare.
Dock har jag blivit lite bättre med "vardagsstädningen". 
Innan var det dammsugning och dammtorkning varje dag, men nu är det typ varannan.
Och jag är lite stolt över det, faktiskt, för jag har övat mig på att inte behöva ha ett rent hus alltid. 
Nu kan man ju tycka att maken borde tycka livet är ganska bra med en städmanisk fru, men tyvärr vägrar ju frun att städa själv, då hon inte var ensam om att smutsa ner.
Så maken får ju liksom göra saker... Och det kan ju vara jobbigt ibland. 

Och jag inser ju att jag är störig, men jag försöker verkligen att chilla.
Men ibland(som nu) är det bara att acceptera att jag är konstig och "behöver" ha min dos av renbäddning för att komma till ro...
Och ro rimmar på ko.
Men skit i det nu.
Varför jag snöade in mig på mina manier vet jag inte...

Det jag skulle säga var att det är helg för mig nu och det är det inte för er...
Trist.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0