Till dig

Till dig som nästan körde på mig idag.

Du körde en grå/silvrig bil i Ericssonrondellen vid 15.45. Du låg i innerfilen och jag i ytterfilen. Iaf tills jag fick paniksvänga av vägen och halvt in på en annan avfart. Allt för dig, kompis! Jag antar att du skulle ut i min fil, men hade lite för mkt att göra för att se om det var fritt innan du svängde. Som tur var hade iaf en av oss(jag) vett nog att vara uppmärksam i trafiken och kunde svänga undan så pass mkt att det iaf fick plats ett fitthår mellan våra bilar. 

Men du ska iaf ha tack! Tack för att du bemödade dig med en blick bakåt åt mitt håll, innan du bekymmerslöst körde vidare. 

Ikväll kramar jag mina barn extra hårt.
Och du ska vara glad över att dom där barnen inte var i bilen om vi smällt, för då hade din hals fått en lång, hård kram av mina händer.

Tack för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0