Ägg

Jag kommer alltid att köpa KRAV-märkta ägg, under perioder där mina egna höns inte värper. 
Jag tycker att det ska finnas bilder på ägghyllan på hur hönsen som värpt äggen har det.
Frigående höns inomhus, burhöns och ekologiska(vilket ofta bara betyder att dom får ekologiskt foder) ägg är ju ett rent skämt... Dom trängs och mår dåligt. Ofta har dom aldrig fått vara ute i hela sitt liv, har inga fjädrar kvar och blir nackade vid ca 1-årsåldern, pga att äggproduktionen minskar. 

Snälla, tänk på det när ni köper ägg. Köp helst från en gård i närheten, där hönsen får gå fritt och leva ett fullt liv, inte bara så länge dom värper bra. 

Det är värt varenda extra krona! 

Fabrikshöns:

Mina höns:















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0