Sjuk och ridsugen

Tandläkarbesöket gick bra för att vara inblandat med mig...
Jag satte mig i stolen och grät som ett litet barn, fick konstaterat att detta stora barn fortfarande hade en mjölktand i underkäken och fick sedan hålet i vuxentanden lagat.
Piece of cake!

I tisdags var Vilde feberfri igen, så jag stack till en ridsportsbutik med barnen.
Jäääääävlar, vad dom höll låda i affären!
Jag skulle prova ridbyxor och provade säkert 10 olika, med hjälp av en jättegullig tjej som jobbade i butiken.
Barnen sprang runt som dårar, pillade på ALLT och skulle kissa(som tur var på en toalett), mm.
Så efter ca 20 min betalde jag mina varor och bad om ursäkt 1000 gånger för mina vilda djur jag hade dragit med mig. 
Hon var väldigt förstående och snäll och som tur var, var vi dom enda kunderna just då. 
Jag köpte ridbyxor, ridskor och short chaps för bara 500-nånting.
(50% rea på allt i butiken. Passa på innan dom stänger, den 1 juli. Butiken ligger i Flyinge, direkt till höger när man kommer till den första rondellen om man kör från gårdstånga.)

Idag har jag legat pall hela förmiddagen, med en sprängande huvudvärk och förkylning.
Det börjar som tur är lätta nu, så jag hoppas kunna provrida en hästkrake i helgen.
Jag letar efter en häst att hjälpa till att rida, eftersom jag länge känt att det saknas en bit i mitt liv.
Ridning har alltid varit en stor del av mitt liv och ett verktyg för mig att koppla av och må bra.
Jag har blivit kontaktad av några olika hästägare och ska se vilken häst det klickar bäst med.
Alla verkar underbara och så olika, så det blir nog inte lätt att välja. 

Nu ska jag fortsätta att kurera mig i soffan, så jag orkar med morgondagen.

Vi ses. ;) 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0