grubbel

"Mamma. Två flickor kan få barn med varandra och gifta sig."

"Ja. Men det fick dom inte förr. Då tyckte man att en pojke och en flicka skulle gifta sig. Så om två pojkar var kära fick dom inte vara tillsammans. Konstigt va? Man kan ju inte bestämma vem någon annan ska bli kär i."

"Nä. Och man får inte tvinga nån! För tänk såhär. När jag blir vuxen och så vill jag gifta mig med dig. Så kommer en pojke och säger, 'Du ska gifta dig med en pojke'. Då säger jag bara 'Nä' och gifter mig med en flicka."

"Helt rätt!"

"Och tänk om alla såg lika dana ut och hette samma sak, hade samma färg på håret och lika dana tatueringar och kläder. Det hade varit jättetråkigt."


Bra där, Alva! :)
Du gör mig stolt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0