mor och son

Idag bestämde jag mig för att dundra iväg med Vilde för att inhandla nya skor och kläder.
Pågen går ju i gamla för korta mjukisbrallor, eftersom han vägrar ta på sig kläderna som faktiskt passar. Han ska ha mjuka byxor och de ska ha rätt färg. 
Och kom för fan inte och försök lura i honom att jeans inte är giftiga!
Hur som helst.
Vi körde till Lund och började i skoaffären. 
Efter 20 min hade jag och Vilde hittat skor till nästan hela familjen. Det tar hårt på krafterna att vara personal shopper och Vilde rörde sig väldigt dramatiskt mot utgången och kved, "Mamma. Mina krafter håller på att ta slut."
Så vi betalde för 6 par skor och gick på klädjakt. 
Just det. Inte ens ett stackars autistiskt barn, som blir överstimulerad av alla intryck ska få hindra mig från att shoppa kläder.

Vi klev in på Nova, som två världsvana miljonärer, och valde fritt. Vi köpte jättemånga mjukisbrallor och dinosaurietröjor till Vildis och det kan ha slinkit ner nåt till mammsi med. När vi gått hela rundan hittade Vilde nån drake som han ville ha. Tydligen nåt samlarobjekt, så den kostade därefter. 
Men killen med shoppingskillen, som hållt sin mamma i handen hela dagen och struttat bredvid mig som en äkta kavaljer, han förtjänade faktiskt en drake.
Jag slängde fram min plånbok på disken och skrek: "Kosta vad det kosta vill! Min son ska ha en drake. Och här får du mitt guld!"
Butiksbiträdet bugade och tog emot pengarna, samtidigt som en förgylld drake med diamantögon landade i min sons famn.

Fast egentligen gick det inte alls till så.
Efter att Vilde stått och valt i hyllan bredvid disken, samtidigt som han släppte världens äckligaste fis, försökte jag(genom telepati) få Butiksbiträdet att förstå att odören inte kom från mig.
Jag tror inte att jag lyckades, för min charm lockade inte ens fram ett leende hos ynglingen. Han såg mest irriterad ut.
Kanske var det inte fisen som störde. 
Kanske var det för att jag slet ut samlardraken ur förpackningen och gav tillbaka lådan till killen, samtidigt som Vilde frågade, "Men vad ska man göra med draken?". 
Jag har sett på nördprogram att man inte ska göra så.

Men sånt rör inte två världsvana miljonärbästisar i ryggen!

Efter vår räd på Nova åt vi lunch och sen åkte vi vidare till Eslöv. 
Vilde skulle få köpa godis på hemmakväll!
På väg till hemmakväll tittade vi in i min fd svägerskas salong, för att säga hej. Jag ursäktade Vildes kalufs lite skuldmedvetet och insåg med ett sting i hjärtat att det är jag som fixat hemmaklippet typ en gång om året. 
Det slutade med att Vilde gick ut med en ny frilla. 
Som han dessutom tyckte om. 
Det händer inte alltid när jag klipper loss, kan jag säga.
Så det var en stolt kille som skuttade ut på gatan, med världens finaste frisyr.


Som ni ser har vi haft en sjukt nice dag och både jag och Vildis är redo för höstterminen.





Kommentarer
Postat av: Therése

Hej Sofia. Hittade ni allt ni behövde och kanske lite till i Lördags? Det var jätte trevligt att stöta på dig :) Det var många år sedan sist. Vilde är supersöt. Ha det gött. Kram

Svar: Ja, det var kul att ses! vi kan kanske ses fler gånger. :) Vilde ville ju det. ;) Din tös är med supersöt.
Sofia

2015-08-18 @ 14:48:36
Postat av: Therése

Vi kan absolut ses fler gånger. Men det behöver ju inte gå 10 år emellan. Tror att Vilde ångrar sig om 10 år ;)

Tack... världens pratgladaste unge. Värre än mig när jag var barn/ung. Kram

2015-08-20 @ 10:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0