Ni vet...

Ni vet dagar när barnen inte tjatar om nåt, när ingen försöker smeta öronvax på någon annan, när ingen får näsblod, när alla är överens och jag är en tålmodig och pedagogisk mor. 
Ni vet såna dagar när ingen slåss, ingen bråkar, när katten inte drar in en mus i halvtimmen för att mata sina kattungar och livet bara flyter på.

Ni vet såna dagar.

Exakt en sån dag har vi haft idag. Fast tvärt om.

Just nu pendlar jag mellan att stoppa in en grillkniv i örat för att slippa höra "MAMMA..." och att dränka mig själv i poolen.
Men jag inser att eftersom jag är själv hemma med barnen vore något av det högst oansvarigt.
Så jag väljer att istället skicka in Vilde efter den väldigt döda musen som katten i skrivande stund släpade in i uterummet.
Den passar nog bra i barnens kadaversamling som de började med i morse.
De har redan två avlidna. De vill helst ha fler innan de börjar gräva en massgrav.
Jag låter dem hållas.
Sålänge de samlar på dem för att ge dem en begravning behöver jag nog inte låsa min sovrumsdörr om natten. 

Om ni inte hör från mig snart kan ni börja söka i poolfiltret. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0