Själv hemma.

Idag är jag själv hemma en stund. 
Lilja har börjat skolan och Vilde och Alva är på dagis. 
Vilde har fått ny assistent, en tjej som jag själv jobbat lite med och som verkar vara en bra matchning till Vilde, så han och Alva är på dagis när Lilja går i skolan. 
En liten inskolning kan man väl kalla det. 

Jag har spenderat morgonen åt att ta blodprover, handlat och sökt studentlitteratur. Att söka studentlitteratur begagnat på nätet är ungefär lika kul som att försöka klämma en finne långt upp i anus. 
Man mailar på 15 annonser, får svar om att boken man sökte är såld, så man söker upp nya annonser, som visar sig vara annonser man redan skrivit på innan. 
Till slut väljer man att istället för att söka efter böckerna tar man en bit choklad och lägger sig i fosterställning på golvet.
Det stadiet har jag precis passerat, så jag ska placera min platta röven i bilen och hämta barnen. 

Innan jag hämtar dårarna ska jag dock hämta ut Vildes medicin och handla sånt jag glömde handla i affären för nån timme sen. 
Sen kör vi och badar! 

Adios! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej! Var det fritidspedagog du läste till? Jag har läst den i Kristianstad och har kanske ngn bok du behöver. De kanske är för gamla men man vet aldrig! /Fru Stjernholm

Svar: Ja. fritidspedagog/idrottslärare. Just nu behöver jag: "Visst kan alla vara med - idrott, lek och spel" och "Friidrott för barn". :) Till vintern inriktar vi oss mer på fritids igen, så då behöver jag nog mer "fritidspedagog-böcker".
Sofia

2015-08-22 @ 19:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0