söndag

Igår ringde Alva och ville hem igen.
Så hon kom hem och höll mig sällskap en stund innan läggdags.
"Vet du varför jag saknar dig, mamma?"
"Nä"
"För att du är min bästa vän"
Lilla gullehjärtat.

Idag blev det strandhäng. 
Vi tog med hundarna till Järavallen och hade en mysig dag.
Vilde var med mormor hos gammelmormor och gammelmorfar. 
Vi hämtade upp honom på vägen hem, för han hade visst med börjat sakna mammsi. 


När vi kom hem var vi alla trötta.
Det märktes tydligast på Lilja.
Aldrig i hela mitt liv har jag sett henne så arg och upprörd!
Hon skrek, grät, slogs och kastade ut sitt glas med vatten ut i trädgården.
Varför?
För att det var svamp i maten!

Jisses! 

Men till slut lugnade hon sig och jag och tjejerna bäddade ner oss i vår säng och kollade på film. Billebollen däckade i soffan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0